Mijn aquamarijne Volvo 240 Polar verdiende alleen het beste!
Vandaag het verhaal van Bert Meeuwsen. Hij heeft in het verleden zijn Volvo 240 Polar (1993)Â behandeld met Fluid Film en deelt graag zijn ervaring met het product.
In juli 2013 is onze toenmalige aquamarijne Volvo 240 Polar van 24 mei 1993 een paar dagen op vakantie geweest in Barneveld. Van deze Volvo was na ruim 20 jaar vrijwel alle tectyl aan de onderzijde verdwenen. De kwaliteit van Zweeds staal was herleidbaar tot slechts Ă©Ă©n plek waar wat staal ontbrak. Dit was in de balk rechtsachter bij de achterband. Hier zat een âgatâ van 4×4 cm en beperkte oppervlakkige roest aan de onderzijde.
Nadat het gat dichtgelast was, werden alle kunststof onderdelen aan de onderzijde (wielkasten, bij de bumpers, etc.) weggehaald. In de binnenzijde van de deuren werden kleine gaatjes geboord. Deze werkwijze is sneller dan de andere werkwijze waarbij alle binnenpanelen verwijderd worden. Door de gaatjes werd Fluid Film NAS gespoten voor het behoud van de holle ruimten en de binnenzijde van de motorklep. Hierna werden de gaatjes met kunststof dopjes gesloten. De achterklep en de kokerbalken werden op een vergelijkbare wijze onder handen genomen. Uiteraard werd daar niet geboord omdat deze holle ruimten gemakkelijker bereikbaar zijn. De bodem, wielophanging en diverse bewegende onderdelen werden voorbehandeld met Fluid Film Liquid A en nabehandeld met PERMA FILM. Zo ontstond een licht flexibele steenslagvaste laag aan de onderkant en in de wielkasten.
Na het monteren van de diverse kunststof onderdelen en nog eenmaal nalopen van eventueel vergeten plekjes was het tijd voor het met de hand wassen. Het resultaat voor deze aquamarijne Volvo 240 Polar mag er zijn. Langer beschermd tegen roest en (nog) langer Volvoplezier. Een leuk detail; Deze Volvo 240 is één van de laatst gebouwde 240âs die Volvo gemaakt heeft.
Bert Meeuwsen
Bedankt Bert voor je leuke bijdrage aan onze pagina met ervaringen. Wij vinden het erg leuk om te horen van verschillende gebruikers hoe zij Fluid Film gebruiken en ervaren.
Vindt u het leuk om uw ervaring te delen? Dat mag! U kunt met ons in contact komen via het contactformulier, of via de mail.
Na een volledige restauratie van mijn Volvo P-1800 uit 1966 , is mijn lichtgroene P-1800, in de fluid-film
gezet. Het voordeel van fluid-film is dat het goed inkruipt in de naden en holle ruimtes.
In tegenstelling tot andere middelen is het voordeel van fluid-film dat het niet stinkt. Als je iets morst dan is het ook makkelijk te verwijderen van de lak.
Ik heb dus goede ervaringen met Fluid-Film.
De spuitbus kan je ook nog goed gebruiken als smeermiddel voor deuren scharnieren. Als je het dun aanbrengt op de voorkant van de auto dan gaan de vliegjes ook heel gemakkelijk van de lak af.
Het spuitmiddel is zelfs ook preventief in te zetten tijdens vorstperioden. Handig!